poniedziałek, 6 maja 2013

Gotowe sadzonki czy nasiona

Jak każdy początkujący ogrodnik stanełąm przed dylematem czy zakupić gotowe sadzonki, czy uprawiać rośliny z nasionek. Za gotowymi sadzonkami przemawia argument wygody i pewności, że się uda. Także nie trzeba tyle cierpliwości i czasu aby używać roślinek. Za to nasionka to większa satysfakcja i więcej serca włożonego w wyhodowanie własnych roślinek.  Także cena jest dosyc istotna. Za paczkę nasionek zapłacę od 0,60 zł do ok 3 zł. Za sadzonkę od ok 6 zł do  nawet 15-20 zł za doniczkę.
Postanowiłam zarówno kupić gotowe sadzonki, jak i spróbować wyhodować z nasionka.
Stanowczo odradzam zakup sadzonek w supermarkecie. Różne słyszałam opinię o nich, ale w moim domu poprostu sie nie utrzymują pomimo przesadzania i częstego podlewania.  Ja swoje kupiłam w specjalnej kwiaciarni na bazarku na warszawskim służewcu a także w Leroy Merlin. O sadzonkach z marketów budowlanych też słyszałam różne opinie, że np są skażone chorobami, także warto sprawdzać przed zakupem czy nie ma na nich podejrzanych plamek itp.  Moje sadzonki z Leroy jak najbardziej zdają egzamin i póki co nie mam z nimi zadnego problemu :) 
Oto zakupione sadzonki :







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz