niedziela, 12 maja 2013

Lubczyk :)

Pogoda dzisiejsza zdecydowanie nie sprzyja pracom ogrodniczym, ale mimo wszystko postanowiłam zrobić cos w tym temacie i zasiałam lubczyk. Jak zwykle przy sianiu czegokolwiek towarzyszy mi delikatny stres połączony z ciekawością i wewnętrznymi pytaniami "czy wyjdzie?" jak wyjdzie" i czy wszystko robię ok " :) No cóż tak ja pisałam wcześniej to jest mój eksperymentalny rok z ogrodnictwem i jak lepiej się nauczę niż na własnych błędach :) O rezultatach będę na bieżąco informowała.
O Lubczyku :
Lubczyk jest rośliną wieloletnią z rodziny selerowatych i może osiągnąć  wysokość do 2 m. Jest to niezwykle aromatyczna przyprawa stanowiąca składnik przyprawy maggi lub kostek rosołowych. Lubczyk poprawia smak rosołu, innych zup a także potraw mięsnych. Wzmaga apetyt i poprawia pracę przewodu pokarmowego. W medycynie używany jest, jako środek wykrztuśny oraz moczopędny na choroby wątroby oraz nerek.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz