niedziela, 2 czerwca 2013

Zestawy do uprawy ziół z marketu - wyniki eksperymentu



Eksperyment zakończony niepowodzeniem !!! Po tygodniu pojawiła się jedna malutka kiełka, która za momencik zgniła. Potem nie bylo już nic.
Podsumowując rekomenduję sianie nasion w tradycyjny sposób i nie uleganie marketingowym trikom, jak te pudełeczko. Wazną kwestią jest ogromna różnica w cenie:
  • zestaw domowy : kubeczek po np jogurcie lub śmietanie (z recyklingu - 0 zł) , ok 300 ml ziemi ( koszt ok. 6 groszy), wartość nasion umieszczonych w zestawie max.. 20 groszy - łączny koszt =26 groszy :)
  • zestaw z marketu - 5 zł !!!! 
Wielkiej matematyki nie potrzeba, aby wiedzieć co sie bardziej opłaca :)

9 maja 2013 roku :

Przy okazji zakupów w popularnym markecie z sympatyczym owadem w nazwie natknełam się na zestawy do samodzielnej uprawy ziół w domu. Do wyboru był tymianek, bazylia, szczypiorek i pietruszka naciowa.
Jestem dosyć sceptycznie nastawiona do tego typu gadżetów, ale ponieważ koszt zakupu to niecałe 5 zł postanowiłam przetestować i opisać rezulataty tutaj. Wybrałam pietruszkę naciową z tego względu, że nie mam jej jeszcze w swoim "ogródku" :) Zestaw zawiera: plastikowy kubeczek z przezroczystą przykrywką, który chyba pełni rolę mini szklarenkę, nasionka i ziemia. Przystąpiłam do zadania :)















.

2 komentarze:

  1. Ups! Co tradycja, to tradycja, a nie tam jakieś supermarketowe wymysły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się w 100 % ! Niestety wydaje mi się, że wielu ludzi ulega takim zagrywkom marketingowym, bo w marketach jest tego pełno !

      Usuń